Berg en Dal & Overbridge - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Manuela Bosman - WaarBenJij.nu Berg en Dal & Overbridge - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Manuela Bosman - WaarBenJij.nu

Berg en Dal & Overbridge

Blijf op de hoogte en volg Manuela

05 September 2016 | Suriname, Paramaribo

Donderdag heb ik heerlijk kunnen uitslapen, want ik was bekaf van de afgelopen dagen. Aan t einde van de ochtend zijn we met de meiden naar een naaister gegaan. Hier moesten wij onze schorten aanmeten en laten maken. Verder hebben Melissa en ik boodschappen gedaan, waar wij voor ons gevoel de hele dag mee bezig zijn geweest…. ’s Avonds hebben we voor t eerst in ons huis gekookt, wat een drama. De pannen zijn best slecht, waardoor alles aan bakt. Aan het begin van de avond kwam er een zuster langs, welke uitleg gaf over t ziekenhuis en de veiligheid in Paramaribo. Om 21:30 uur hebben wij de taxi gepakt naar t centrum. Hier hadden wij afgesproken met de Nederlanders welke wij op trip (Raleighvallen) hadden ontmoet. We zijn met een groep van 11 wezen stappen in Havana lounge. Het was een super leuke en gezellige avond!!! We waren om 04:30 uur thuis.

Vrijdag had ik mijn wekker om 06:45 uur gezet, want om 08:00 uur zouden we (Sanne, Ilse, Melissa en ik) opgehaald worden voor ons volgende avontuur. Om 07:30 uur stonden Sanne en Melissa in mn kamer en zeiden dat ik er uit moest. Binnen 1 seconde stond ik naast mijn bed, paniek!! Want ik had nog maar een half uur om alles te pakken etc. Gelukkig was ik op tijd voor de bus. We haalden ook nog de andere meiden (Kyara en Jessie) op in t andere huis. Na 3 uur rijden kwamen we aan in Brownsberg. We gingen naar een uitkijkpunt, waar we een prachtig uitzicht hadden over t Brokopondomeer (stuwmeer). Hierna vertrokken we voor een wandeling van anderhalf uur naar de Irene waterval, dit was erg mooi! Tijdens de wandeling hadden we veel last van steekvliegen en veel van ons sloegen wild om zich heen. Met elkaar hebben we hier erg om gelachen. Terug aangekomen zagen we een boskonijn, best een gek beest (zie foto’s). Aan het eind van de middag vertrokken we naar Ston eiland, waar we een overnachting hadden. Het was daar echt zo mooi! Een super uitzicht over t Brokopondomeer (stuwmeer). Met elkaar zijn we het meer ingegaan om af te koelen. ’s Avonds hebben we heerlijk bij het kampvuur gezeten onder t genot van een borgou met cola (rum). En mochten we zelf marshmallows boven t kampvuur klaarmaken, smullen maar!

Gisteren hebben we in de ochtend over t Brokopondomeer gevaren. We maakten een stop op een eilandje om dieren te spotten. De gids had goede ogen, want heel ver in de boom zaten drie brulapen. Verder hebben we weinig gezien. Het was een heerlijke boottocht met een mooie omgeving. Terug op t eiland hebben we nog even gechild in de hangmatten. We vertrokken om 12:00 uur naar Berg en Dal, waar wij 2 activiteiten gepland hadden: zip line en kajakken. Eerst zijn we over 8 verschillende kabelbanen gegaan. Waarvan 1 over de Suriname rivier ging, deze was ook heel lang! Maar wel echt super gaaf!! Ook hadden we een mooi uitzicht over de jungle! Hierna zijn we in duo’s wezen kajakken. Ik was met Kyara, dit was een goede keus, want beiden hielden wij niet echt van kajakken, haha! Wel erg gelachen samen. En toen vertrokken we weer met de bus terug naar Paramaribo. Twee super leuke dagen gehad met de meiden!!
’s Avonds wilden we ons huis afsluiten en toen zag Sanne dat er een kleine kikker in t huis was gelopen. Uiteindelijk hebben Melissa en Sanne de kikker uit huis weten te krijgen met een bezem. Maar ineens klonk er een schreeuw vanuit Melissa. Ze zei dat er een super grote kikker op onze veranda zat. Dus wij met zn vieren kijken en ja hoor daar zat die…… De twee heldinnen Sanne en Ilse hebben de grote kikker samen met zijn 2 jongen weten weg te jagen met twee bezems!! Wat hebben we weer gelachen!!!

Vandaag had ik geen wekker gezet, zodat ik wat kon uitslapen. Om 11:00 uur namen we de taxi naar de naaister, om onze schorten op te halen. Hierna ben ik bij de andere groep (Roxann, Rosanne, Kyara en Jessie) ingestapt in de taxi, want wij vertrokken naar Overbridge. Er was een gezellige middag georganiseerd met een BBQ voor allemaal Nederlandse studenten. We konden lekker zwemmen en chillen. Ook zijn we wezen varen op t water, heerlijk! Het was een relaxte dag!
Morgen start ik met mn eerste stage dag op de afdeling Interne geneeskunde in het Academisch ziekenhuis. Best spannend allemaal, maar ik ga er zeker hard aan werken en er een leuke tijd van maken!!

Tot later weer!

  • 05 September 2016 - 06:18

    Ilona:

    Heel veel succes met je stage. Ook een ervaring die je gaat op doen.

  • 05 September 2016 - 06:21

    Ilona:

    En die je nooit meer gaat vergeten.
    Succesen tot je volgende verhaal. Mooie foto's.
    Xxx en knuffel

  • 05 September 2016 - 19:04

    Mama:

    lieverd
    wat een avontuur hebben jullie weer belevend
    echt weer leuk om te lezen mooie fotos.
    succes met je stage
    love you xxx

  • 05 September 2016 - 20:07

    Jessica:

    Lieve Maan,

    Fijn om te horen dat je het zo naar je zin heb

  • 05 September 2016 - 22:19

    Diliane:

    Lieve Maan.

    Wat super leuk om te lezen.

    Xxx Diel

  • 05 September 2016 - 23:53

    Renate:

    Lieve maan super mooi je verslag je foto's super trots op je nicht xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Manuela

Actief sinds 08 Aug. 2016
Verslag gelezen: 451
Totaal aantal bezoekers 10176

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: