Zesde stageweek en Jodensavanne - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Manuela Bosman - WaarBenJij.nu Zesde stageweek en Jodensavanne - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Manuela Bosman - WaarBenJij.nu

Zesde stageweek en Jodensavanne

Blijf op de hoogte en volg Manuela

18 Oktober 2016 | Suriname, Paramaribo

Maandag was een nationale feestdag: Marrondag. Dat betekent dat we vrij waren. Aan t begin van de middag z'n we naar de palmentuin geweest. Veel mensen die verkleed waren en vrolijke muziek! Melissa en ik hebben nog wat gedronken bij zus&zo. Een relaxed middagje gehad. In de avond z'n we uiteten geweest bij bar zuid. Een heerlijke pizza gegeten!

Woensdag heb ik een rondleiding gehad op de IC. En heb ik kunnen regelen dat ik volgende week een dagje mag meelopen! Super veel zin in!

De rest van de stage dagen is er niet veel nieuws gebeurd. Ik begin steeds meer mn draai te vinden in t team! Maar ook vind ik t nog steeds erg leuk, leerzaam en interessant. Er staan nu nog twee weken stage op de planning, waarvan één week op de spoedeisende hulp. Ik kijk hier erg naar uit, ook om nog meer te kunnen leren!

Donderdagavond stond er wederom een stapavond op de planning naar Havana! Een hele gezellig avond/nacht gehad.

Vrijdag zijn Melissa en ik vroeg op pad gegaan. We wilden naar Fort Zeelandia, maar er was geen rondleiding die dag, alleen op zondag. Dus we besloten door Paramaribo heen te fietsen. We z'n ook nog even gestopt bij verschillende souvenirs winkeltjes. En natuurlijk ook wat gekocht!
Aan t eind van de middag z'n we samen met de wild life boys van de Fredberg naar de cultuurtuin geweest. Hier gingen we luiaarden spotten. We hebben er één gezien, zo leuk!!!

Zaterdag zn we naar de Jodensavanne geweest. Hier zn veel graven van Joodse mensen en hebben we een oude synagoge gezien. Onze gids zag nog een kleine tarantula spin....... Na ongeveer anderhalf uur zn we naar t plaatsje Blaka Watra gereden. Melissa, Roxann en ik waren hier al een keer geweest met onze jeepsafari. Even een korte stop en toen onze weg vervolgd naar Overbridge. Ook hier was ik al een keer geweest. We hebben een lunch genuttigd en heerlijk gerelaxed!
's Avonds lekker uiteten geweest bij een Indonesisch restaurant! Na t eten hebben we eerst een drankje gedaan bij zus&zo en toen z'n we naar Tequila gegaan. Weer lekker gelachen en gedanst!!

Gisteren ben ik samen met Melissa naar Fort Zeelandia geweest. We hebben een rondleiding gehad en veel uitleg gekregen over de Surinaamse geschiedenis. Erg interessant!
In de middag met mn vriendin geskypt en meteen haar nieuwe huisje bewonderd!! Ziet er leuk uit!
Daarna ben ik met Jessie lekker een kop koffie gaan drinken met een gebakje. Heerlijk gekletst!
Na de koffie nog even langs de wild life boys gegaan om af te koelen in hun zwembad. Met als afsluiter een heerlijke warme douche! Ik besefte dat ik dat toch wel echt gemist had!!

Nou de laatste 3 weken z'n alweer aangebroken. Waarvan 2 weken stage en 1 week vakantie. Hierin gaan we nog veel leuke tripjes doen! De tijd vliegt echt voorbij!

  • 18 Oktober 2016 - 01:27

    Mams:

    Hai llieverd
    Leuk weer om te lezen
    Geniet nog maar lekker van je laatste weken
    Succes op de spoedeisende hulp
    Love you
    Xxxxc

  • 18 Oktober 2016 - 07:21

    Mark :

    Jeetje Maan schiet alweer op! Wel leuk dat je echt op iedere afdeling bijna meeloopt in het ziekenhuis en spoedeisende hulp zal denk erg interessant worden!
    Ik ben met Tim en jo wezen kijken voor Lapland reizen. Weer eens wat anders dan 30 graden ;-)
    Geniet er nog van en spreek je snel weer! Xx

  • 18 Oktober 2016 - 08:45

    Ilona:

    Lieve Maan,

    Wat gaat de tijd toch snel en wat maak je allemaal interessante dingen mee. Fijn om je zondag weer ff live gesproken en gezien te hebben. Tot snel en nog succes met stage en met tripjes veel plezier. Dikke kus van mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Manuela

Actief sinds 08 Aug. 2016
Verslag gelezen: 428
Totaal aantal bezoekers 10172

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: