Tweede stageweek en Commewijne tour - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Manuela Bosman - WaarBenJij.nu Tweede stageweek en Commewijne tour - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Manuela Bosman - WaarBenJij.nu

Tweede stageweek en Commewijne tour

Blijf op de hoogte en volg Manuela

21 September 2016 | Suriname, Paramaribo

Even een kleine update over mn tweede week stage en alles wat ik eromheen heb gedaan.
Vorige week hadden we van maandag t/m donderdag stage. Het gaat elke dag steeds wat beter. De collega's worden vriendelijker en ze staan open voor vragen. Ik merk dat ik langzamerhand meer ga wennen aan de cultuurverschillen. Ik ga mn weg vinden in de dagelijkse werkzaamheden en dat vind ik erg fijn! Ook kan ik alles vragen aan mijn collega’s en helpen ze mij erbij! Ik mis stiekem toch ook wel mijn eigen werk en collega’s!

Donderdagavond hadden we onze 4e salsa les. Weer nieuwe draaien geleerd, best nog moeilijk! Maar wel heel leuk!!
Later kwamen de meiden (Rosanne, Roxann, Jessie en Kyara) naar ons toe, om gezellig een drankje en spelletje te doen. We zijn met zn allen naar Havana lounge gegaan. Een leuke en gezellige avond gehad!

Vrijdag hadden we een studie vrije dag, zodat we aan onze opdrachten konden werken. Verder hebben we weinig gedaan deze dag. ’s Avonds hebben Melissa en Ilse een lekkere mc flurry bij de MC Donalds voor ons gehaald!

Zaterdag hebben we een leuke trip gemaakt naar Commewijne met de meiden. Eerst zijn we met de bus naar Leonsberg gereden en vanaf daar met de boot over de Suriname rivier en de Commewijne rivier. We maakten verschillende stops bij voormalige plantages. Als eerst kwamen we aan in Fort Nieuw Amsterdam, waar we een historisch openluchtmuseum hebben bezocht. Het Fort werd gebouwd om Commewijne te beschermen tijdens de Tweede Engels-Nederlandse oorlog. Vroeger was hier ook een gevangenis, waar we isoleercellen hebben gezien. Heel indrukwekkend.
Verder met de boot kwamen we aan in Rust en Werk, voorheen een koffieplantage. We kregen de gelegenheid om een kaaiman en een schildpad vast te houden. Dat was zo super gaaf (zie foto’s)!!!
Opnieuw de boot in om verder te gaan naar de volgende plantage: Frederiksdorp. Dit was voorheen een koffie- een cacaoplantage. We kregen een kokosnoot om te drinken, wat mij erg lekker leek. Jammer genoeg was deze niet lekker.
Na 10 minuten lopen kwamen we aan in Johan Margaretha. Hier was een lekkere lunch voor ons bereid! Er was een verjaardagsfeestje van een Surinaams meisje en wij zongen uiteraard ook een liedje voor haar. Een aantal familieleden en zijzelf wilden graag met ons op de foto, ook werden er filmpjes van ons gemaakt. Blijkbaar vonden ze ons erg leuk!
Onderweg naar Braamspunt kwamen we veel dolfijnen tegen, genaamd Profosu. Zo leuk!! Braamspunt is een zandstrand, waar een aantal huisjes op gelegen zijn. Heerlijke genoten van t uitzicht! Een super dagje gehad met de meiden!!

’s Avond ben ik naar de andere meiden gegaan en zijn we nog wezen stappen in Tequila met als thema: echte meisjes in de jungle. Een super gezellig avond gehad!!

Zondag zijn Melissa en ik vroeg naar de markt gegaan om kousenband en een watermeloen te kopen. Verder hebben we weinig gedaan, even aan de schoolopdrachten gezeten. Dezelfde avond zijn Sanne en ik weer naar de MC Donalds gegaan met de taxi om een lekker mc flurry te halen, heeeeerlijk!! Een nieuwe gewoonte van ons, haha!

Het is nog steeds erg warm hier! Vooral in ons huis….. Ik begin nog niet te wennen aan de warme temperaturen…. Op stage is t ook best warm, gelukkig waait t wel door.

Derde stageweek zit er ook alweer bijna op, nog 1 dagje werken morgen. Eind van de week zal ik mijn ervaringen van deze week delen (wat ook weer aardig heftig is geweest).

Tot later weer xx

  • 21 September 2016 - 22:57

    Ilona:

    Ey meis!
    Wat maak je er toch een leuke tijd van daar. Het is j zo gegund. Ben blij dat je zo aan het genieten bent daar. Veel plezier nog en geniet . Dikke kus van Michel en mij xxx

  • 22 September 2016 - 09:09

    Mams:

    hai schat
    wat een avontuur weer en zulke leuke fotos
    geniet er nog maar lekker van
    love you xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Manuela

Actief sinds 08 Aug. 2016
Verslag gelezen: 402
Totaal aantal bezoekers 10165

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: