Jeepsafari - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Manuela Bosman - WaarBenJij.nu Jeepsafari - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Manuela Bosman - WaarBenJij.nu

Jeepsafari

Blijf op de hoogte en volg Manuela

28 Augustus 2016 | Suriname, Paramaribo

Donderdag werden we (Melissa, Roxann en ik) om 09:15 uur opgehaald voor de 2 daagse jeepsafari.
Eenmaal uit de stad mochten we achter in de jeep zitten op een houten plankje met kussen. We moesten ons vasthouden aan een touw. Met de tour zijn we verschillende savannes opgereden, met kuilen, bergen en ondiep water. Wij gingen een aantal keer op en neer op t bankje, waardoor we uiteindelijk last van onze billen kregen. Met de jeep zijn we ook door de jungle gereden, vele malen moeten bukken om takken en bladeren te ontwijken. En we hebben een aantal zijden aapjes gespot die vlak voor de jeep overstaken, zo leuk!!
We maakten een stop in de jungle om een snackie te nuttigen; bara gevuld met groenten, dit was goed te doen! Daarna onze weg vervolgen naar Blaka Watra.
Aan t eind van de middag kwamen we aan bij het kamp. Hier stonden allemaal verschillende open hutjes, waar wij gingen overnachten.
De gids had onze hangmatten opgehangen, waar wij dus ook in moesten slapen. We krijgen als lunch lekkere roti, hmmm. Hierna zijn we de 'cola' kreek ingegaan om even af te koelen, het was fris water. En het zag er vies uit haha.

Nog even gechild in de hangmat en toen met de auto op pad om eventueel dieren te spotten. Na een stukje rijden de auto aan de kant gezet en lopend op zoek naar dieren. Helaas niks gespot. Het wordt hier al rond 19:00 uur donker, dus we hebben wel een hele mooie sterrenhemel gezien. Ik heb hier erg van genoten!
Terug op t kamp gingen we avondeten: bami met kip. De avond brak aan en we deden een poging tot slapen in onze hangmatten. Dit bleek toch best zwaar te zijn! Ik had moeite om mn draai te vinden.

Ik ben 's nachts mn bed uitgegaan om mezelf warmer te kleden (de andere meiden ook), want t was vrij fris op t kamp.. Alledrie hebben we vrij weinig geslapen.
Er waren geen douches op t kamp, alleen toiletten en een kreek, dus opfrissen zat er niet in. Op t kamp nog even ontbeten en weer verder met de jeepsafari.
Op de terugweg opnieuw verschillende savannes doorgereden. En een kleine uil gespot, erg leuk! We zijn gestopt in de jungle voor een warme lunch en hierna onze weg vervolgd. De gids kon erg goed rijden en dit was zeker te merken!!

Aan het einde van de dag aangekomen bij t 'oude' huis waar onze spullen en fietsen stonden. Het was een hele unieke en bijzondere ervaring om back to basic te gaan. Maar ik zal t niet gauw meer doen haha. En het was onwijs gezellig met de meiden, echt gelachen!

De laatste spulletjes verhuisd naar ons eigen huis en hier waren Sanne en Ilse inmiddels ook gearriveerd! Erg gezellig. De meiden hadden al boodschappen gedaan en gingen voor ons koken. Zodat wij ondertussen een heerlijke douche konden nemen. Ik voelde me zo vies van de tour. Bij t opentrekken van een keukenkastje liep er een kakkerlak. Nou 4 meiden bij elkaar en een huis vol geschreeuw, hahaha!

Vandaag wilden we naar Fort Zeelandia, maar helaas was dit vandaag gesloten. Dus zijn we naar de palmentuin geweest, met heel veel palmbomen. Mooi gebied! Verder hebben we vandaag lekker gerelaxed. Vanavond zijn we uiteten geweest, was erg gezellig!!

Morgen gaan Melissa, Roxann, Rosanne en ik op tour naar de raleighvallen voor 3 nachten. Een nieuw avontuur wat ons te wachten staat!!

Tot later weer!

• 28 Augustus 2016 - 08:15

Mams:

Hoi lieverd
    Wat een leuk en mooi avontuur weer.
    Fijn dat het zo.goed gaat. Veel plezier met jullie volgende avontuur.
    Love you
    Xxxxxx

• 28 Augustus 2016 - 08:48

Anita:

Wat een geweldig avontuur en wat een ervaringen.
    Veel plezier met de volgende trip en ik kijk uit naar je volgende verhaal.
    Dikke knuffel ook voor Melissa

• 28 Augustus 2016 - 10:53

Ilona:

Lieve Maan,

Wat beleef jij toch avonturen in je leven. Mooi verhaal om te lezen dat je ( jullie) zo genieten.
    En fijn dat jullie het zo goed met elkaar vinden.

Heel veel l plezier bij je volgende avontuur.

Dikke knuffel en kus!

• 28 Augustus 2016 - 12:16

Mark Mul :

Je wordt nog een echte survivalster haha... Fijn dat je zo geniet! Veel plezier op je volgende avontuur! Xx

• 28 Augustus 2016 - 12:58

Nancy:

Wat een mooie ervaring. Veel plezier met de volgende. Dikke kus van Peter en mij.

• 30 Augustus 2016 - 06:27

Astrid De Nachtzuster:

Wat leuk dat ik je kan volgen. Heel veel plezier.